POST PANDEMIJSKI TRENDOVI U EVENT INDUSTRIJI

28. studenoga, 2022.

Nakon mjeseci mukotrpnog otkazivanja i odgađanja, organizatori su neminovno počeli usvajati nove modele organizacije te se prilagodili tržišnim trendovima koji su se tijekom pandemije dijametralno promijenili.

Vrijeme čitanja: 6 min

Najgori pandemijski dani su iza nas i uživamo u raznolikim događajima s repertoara mnogih organizatora. Nakon mjeseci mukotrpnog otkazivanja i odgađanja, organizatori su neminovno počeli usvajati nove modele organizacije te se prilagodili tržišnim trendovima koji su se tijekom pandemije dijametralno promijenili.

Organizacija događaja je složen, skup i rizičan proces koji mora biti osmišljen na način da svojoj ciljanoj publici ispuni očekivanja. Razni događaji poput festivala, koncerata ili izložbi, smatraju se izvrsnim prilikama za poticanje rasta i razvoja malih i velikih lokalnih zajednica.


Post Pandemijski trendovi u event industriji


Novi načini organizacije događaja
Da bi industrija opstala, mnogi su kreativni event eksperti osmislili nove načine na koje se event industrija ipak može održati. Iako se pandemija uskoro posprema u udžbenik iz povijesti, donosimo ti nekoliko inovativnih opcija za koje su se organizatori odlučili kako bi event industriju ipak održali iznad površine vode: drive-in eventi, online eventi, hibridni eventi, balkonski koncerti, kultura na kotačima i tako dalje. Pronađi inspiraciju za svoj sljedeći događaj na našem blogu!

Novi načini organizacije događaja


Late Bird ulaznice
Tradicija kupovine ulaznica unaprijed, pandemijskim je promjenama zamijenjena kupovinom ulaznica u posljednji čas. Ako nas je korona išta naučila, to je da ništa ne možemo planirati unaprijed. Ne možemo ni nabrojati koliko se samo festivala, konferencija i koncerata otkazalo ili odgodilo zbog korone. Obavijeni velom nesigurnosti, publika je svoje ulaznice odlučila kupovati neposredno prije svakog događaja. Kako bi se rizik od otkazivanja minimizirao, Early Bird ulaznice zamijenjene su Late Bird ulaznicama. Znatiželjni smo saznati hoće li se trendovi ponovno promijeniti obilježavanjem kraja pandemije!

Organizacija eventa uz rizik neodržavanja.
Planiranje eventa mora teći besprijekorno bez obzira na to hoće li se održati ili ne. Ionako stresan proces postaje još stresniji obzirom na činjenicu da je mogućnost njegova održavanja upitna. Poduzimanje svih potrebnih mjera i akcija kako bi se događaj uspješno održao uključuje niz mikro aktivnosti koje su često u zavisnosti s raznim faktorima – preference publike, dostupnost lokacije, vremenske (ne)prilike, itd.


Održivost (ekološka i ekonomska)
Posljednjih je godina tema ekologije i ekološke osviještenosti u svijetu izrazito aktualna. Visoka razina zagađenja okoliša potaknula je mnoge organizacije, institucije i udruge na započinjanje konkretnih i sustavnih promjena s ciljem zaštite okoliša. Ekološki održiv pristup organizaciji događaja postao je dio mnogih koncerata i festivala. Primjerice, reduciranje korištenja plastičnih materijala na način da se na događajima pije iz jedne čaše cijelu večer. Za tu čašu se na početku eventa plaća polog koji se kupcu vraća na kraju događaja.

Mali eventi 
Manji događaji predstavljaju manji rizik za organizatore. U slučaju otkazivanja događaja, velik broj prodanih ulaznica neminovno stvara i veći broj problema – financijski disbalans, utrošak vremena za ponovnu organizaciju događaja u nekom drugom terminu, ili, u slučaju potpunog otkazivanja, oduzima vrijeme za potpuno vraćanje ulaznica kupcima.

Mali događaji postali su popularniji tijekom pandemije

Fleksibilnost 
Kada su se u periodu najljuće pandemije nove mjere uvodile svaki dan, od organizatora se očekivala velika doza brze fleksibilnosti i efikasnosti. Mogućnost promjena postoji u svakom trenutku i upravo zbog toga organizatori moraju na sve biti spremni u svakom trenutku (reduciranje mjesta, povećavanje broja mjesta, itd.). 

Inflacija jede želje kupaca!
Ovo nije trend, ali je definitivno izazov s kojim se organizatori suočavaju. Kao i sami posjetitelji, i organizatori događaja su s velikim nestrpljenjem dočekali popuštanje mjera i dozvolu za ponovno pokretanje raznih projekata koji su naprasno stali početkom pandemije, Ponuda koncerata, festivala, konferencija, predstava i stand-up predstava je u ovom trenutku zaista bogata i posjetitelji sada imaju problem što mogu izabrati iz velikog broja evenata, ali je njihova platežna sposobnost puno slabija nego što je bila u predpandemijskom razdoblju.

Povećanje broja događanja popuštanjem pandemskih mjera

Navike posjetitelja su se promijenile 
Zatvoreni u svojim domovima, potencijalni su posjetitelji događaja isprva negodovali što su svoje domove pretvorili u centar – posla, učenja i zabave. Međutim, ljudi se s vremenom naviknu i na najneobičnije situacije poput pandemijskih mjera. Ubrzo su počeli cijeniti svoj dom kao središte mnogih aktivnosti kojima su se inače bavili izvan doma, disproporcija velike ponude događaja, visokih cijena ulaznica i novostvorenih navika ljudi izazov s kojim se suočavaju svi organizatori. Kako bi se prilagodili navikama ljudi organizatori su počeli organizirati online i hibridne događaje. 

ZAKLJUČNO


Po svojoj prirodi dinamična i nepredvidiva, event industrija se u posljednjih nekoliko godina suočila s mnogim ozbiljnim izazovima. Uspješno ih nadvladati, bio je zahtjevan zadatak. Popuštanjem pandemijskih mjera, mnogi su organizatori svoje vjerne posjetitelje razveselili rasporedima brojnih evenata.  

Za sva pitanja i prijedloge, javite nam se! 😃

Piše: Jana Maljoku

Podijeli: Kopirano