Tena Novak ansambl, promocija albuma

Tena Novak ansambl, promocija albuma "Cognitions"

location-iconFilodrammatica, Rijeka

O događaju

Kupi karte odnosno ulaznice za Tena Novak ansambl, promocija albuma "Cognitions", 21.09.2019. u Filodrammatica, Rijeka

Tena Novak ansambl okuplja kompozitorica, violinistica i slikarica Tena Novak Vincek, u ožujku 2015., s ciljem stvaranja i izvođenja originalne autorske glazbe. Svrha produkcije ovog ansambla je širenje otvorenog i iskrenog glazbenog izričaja punog ljubavi prema izvođenju i stvaranju glazbe, neopterećenog klasifikacijama, pa je tako ova glazba smještena osim u koncertne dvorane, i u klupske prostore, u vanjske prostore, i kazališne i multimedijalne prostore. Ovaj ansambl nerijetko prate vizualni, slikovni i plesni izričaji.
„Svaka skladba ujedinjava zaseban karakter – od elegičnog i sjetnog do dramatičnog, cirkuskog, grotesknog i agresivnog, nerijetko graničeći s glazbenom programnošću, ali i zakonitostima filmske glazbe. Skladateljska paleta Tene Novak Vincek pri tome je iznimno zaigrana i neopterećena regulama, uz inzistiranje na melodiji koje se ipak uspostavlja kao stanovito pravilo. Razdijeljen na manje sastave, uglavnom duete i trija, ansambl svojim specifičnim zvučnim bojama i izražajnim potencijalima u punoj snazi i spremnosti odgovara na zahtjevan autorski rukopis Tene Novak Vincek, te podjednako dobro iznosi motorične polifone bravure, kao i blokove snažne impresionističke pastoznosti.“
Martina Bratić za časopis Cantus 2015.

Program:

Suita za klarinet violinu i klavir (2016.)
Sjetna tema
Epski krug
Tok svijesti
Uspavanka
Radosna lepršavost
Minimalistični most
Reminiscencija sjetne teme
Epski krug
Kompozicija se sastoji od niza stavaka ili više manjih djelova različitih karaktera povezanih u jednu cijelinu, i po tome sadrži značajke klasične forme suite, no od drugih značajki se ipak modernistički udaljuje, i izvodi se bez pauze između stavaka, odnosno kao samostalna progresivna kompozicija. Poveznice stavaka i ono što čini cjelovitu formu su teme koje se po stavcima iznose u različitim karakterima, te se različiti djelovi tematski neočekivano miješaju.
Izvode:
Dina Katnić- klavir
Tena Novak Vincek- violina
Vedrana Dizdar- klarinet

Meditacija za trubu solo (2018.)
Napisana za preminulog oca koji je bio vrstan trubač i pedagog, a ujedno kao meditacija ili molitva za njegovu dušu.
Igor Dorotić- truba
Cognitionis za violinu i klavir (2017.)
Kako i sam naziv kaže, riječ je o dubokom spoznajnom procesu, tijekom kojeg se otvara percepcija, doživljava duboka ljubav, ali i bol, istina stopljena mudrošću, ona energija koja uzrokuje preispitivanje, pročišćenje i unutarnji rast. U tom procesu jedini spas je stvaralačka intima, element koji harmonizira, neutralizira, odvaja od materijalnog poimanja svijeta, ali istovremeno spaja sve spoznajne i osjećajne procese u jednu cjelinu, čija rekognicija i nije toliko važna, jer je možda i bolna i služi osobnom rastu, koliko je važan sam ishod ovoga procesa kreacije, koji je na kraju i sama kompozicija, a taj ishod služi širenju ljubavi, a to je jedino važno. U svojem dramaturškom ali i repetitivnom i smirujućem dijalogu , neizvjesnost drži slušatelja budnim, a možda i produbljuje i daje istinu, svakome njegovu, kada već ta glazba time zrači, duboko iznutra.
Dina Katnić - klavir
Tena Novak Vincek- violina

Meditacija za flautu i klarinet (2018.)
Kompozicija je napisana tako da je prvo nasnimljena improvizacija sa dva vokala. Iz te skice se kasnije razjasnila forma i kompozicija je raspisana za flautu i klarinet.

Europska sopila (2016.)
Kompozicija je inspirirana istarskim narodnim instrumentom, sopilom, koju u ovom slučaju glumi saksofon, zvučno i djelomično stilski integrirana u progresivni minimalizam, koji je više europskog podrijetla, spoj dvaju nespojivih elemenata čini poseban efekt sveprisutnosti stilova ili svijeta u malom, što je ipak zaogrnuto autorovim jedinstvenim potpisom, kako to sve ne bi djelovalo kao puko kombiniranje stilova. Pojedini fragmenti kompozicije sadrže svojevrsni balkanizam, odnosno skretanje na istok, a ta potreba se u tradicionalnom svijetu glazbe može usporediti sa puhačim instrumentima sličnim sopili, ali istočnog podrijetla, poput srpske dvojnice ili bugarskog kavala.
(Na temelju prve teme ove kompozicije bazirat će se dio autorske glazbe za suvremeni balet čipka kojeg upravo radim sa koreografkinjom Mašom Kolar u Rijeci 2020.)

Dina Katnić - klavir
Tena Novak Vincek- violina
Ana Kovačić- alt saksofon

Podijeli događaj: