Otkrivena je promjena vremenske zone

Molimo te odaberi vremensku zonu u kojoj se trenutno nalaziš:

Jazzbina Pula: The Messthetics & James Brandon Levis

Jazzbina Pula: The Messthetics & James Brandon Levis

location-iconDC Rojc Pula / Unutrašnje dvorište, Pula

Jazzbina Pula: The Messthetics & James Brandon Levis

Ulaznice / usluge / proizvodi

Cijena

Količina

Early Bird Ticket Phase 2

1.50 EUR

Prva tura Early Bird ulaznica je rasprodana. Požuri na drugi vlak.

27.00 EUR

Prva tura Early Bird ulaznica je rasprodana. Požuri na drugi vlak.

Ulaznice:

0.00 EUR

x Naknada :

0.00 EUR

Ukupno:

0.00 EUR

{{ promoCodeMessage }}

Napomena: ukoliko je promo kod za popust važeći, popust će ti se primjeniti u idućem koraku

O događaju

Kupi karte odnosno ulaznice za Jazzbina Pula: The Messthetics & James Brandon Levis, 17.07.2025. u DC Rojc Pula / Unutrašnje dvorište, Pula

Važno: koncert je stajaći i ograničenog broja posjetitelja, stoga požurite kupiti svoju ulaznicu.

Rebirth of the Jazzbina Pula:

17.07.2025. | Pula | Dvorište DC Rojc | 21.30

THE MESSTHETICS AND JAMES BRANDON LEWIS

Joe Lally - el. bas
Brendan Canty - bubanj
Anthony Pirog - gitara
James Brandon Lewis - saksofon

Razorna fuzija hardcoreovske ritmičke žestine članova kultnog sastava Fugazi, pomaknutih gitarističkih bravura i slobodne jazz improvizacije najboljeg "Downbeat Rising Star" jazz umjetnika i skladatelja godine - premijerno u Hrvatskoj i u Puli na, nakon deset godina pauze, obnovljenoj Jazzbini.

Video: The Messthetics and James Brandon Lewis LIVE

Fugazi i The Messthetics

Priču o instrumentalnom triju The Messthetics koji su 2016. godine osnovali basist Joe Lally, bubnjar Brendan Canty i gitarist Anthony Pirog (kasnije im se kao vanjski član pridružuje i saksofonist James Brandon Lewis) nemoguće je ispričati bez kratkog skoka u prošlost, u Washington D.C. sredinom 80-ih godina prošlog stoljeća. Naime, 1986. godina smatra se početkom rada kultne posthardcore grupe FUGAZI koju su do prestanka djelovanja 2003. godine činili gitarist i pjevač te osnivač nezavisne etikete Discord Records (specijalizirana za postpunk izdanja) Ian MacKaye, gitarist i pjevač Guy Picciotto te junaci naše priče basist Joe Lally i bubnjar Brendan Canty.

Fugazi je stekao iznimno odanu i brojnu globalnu publiku, a recenzent njihova opusa Andy Kellman sažeo je utjecaj benda izjavom: "Za mnoge je Fugazi značio koliko i Bob Dylan za njihove roditelje.” Glazba i (est)etika Fugazija imali su ogroman utjecaj na postpunk i alternativnu scenu u nadolazećim godinama, a mnogi ih glazbenici i bendovi navode kao neposrednu inspiraciju (John Frusciante iz RHCP-a, Kurt Cobain iz Nirvane, gitarist Johnny Marr iz The Smiths, basist Justin Chancellor iz Tool, pjevač Sepulture Derrick Green, a Joe Strumer iz The Clash za njih će reći da najbolje sažimaju “duh punka”).

Fuzija jazza i punka

Jazz i punk odavno imaju puno bliskiji odnos nego bi se to na prvu dalo naslutiti. Miješanje tih stilova (jako je nezahvalno, a često i nepotrebno glazbu stavljati u strogo definirane ladice) datira unatrag barem pedeset i koju godinu kada je grupa The Stooges uvela jazzom inspirirane saksofonske solo dionice na pjesmama L.A. Blues i naslovnoj skladbi albuma Fun House (Elektra, 1970.). Zapravo, mnoge ikone ranog punka bile su obožavatelji jazz glazbe, osobito sirovosti i oštrine koju su pokazivali njihovi avangardni kolege.

Zatim je u drugoj polovici 70-ih uslijedio njujorški Downtown No Wave Movement (kreativni i kritički odgovor prema pop glazbi okrenutom New Wave glazbenom pokretu), usidren u donjem Manhattanu, gdje su saksofonist John Zorn, pjevač i saksofonist James Chance i njegovi The Contortions, a potom i Bill Laswellov i Fred Firthov Massacre i Laswellov Material još više produbili veze između ovih dvaju žanrova. Radikalni i eklektični, eksperimentalni i subverzivni, spajali su na jedinstveni način hardcore, jazz, avangardu, noise...

The Lounge Lizards Johna i Evana Louriea su kao dio već spomenute scene New Yorka bili prva grupa koja se samoprozvala punk jazzom, iako je John Lurie također koristio termine poput fake jazza. Henry Rollins (Black Flag, Rollins Band) obožavao je rad avangardnog jazz pijanista Matthewa Shippa, a surađivao je i s free jazz velikanom, saksofonistom Charlesom Gayleom koji je 2011. svirao i na pulskoj Jazzbini. Povijest suvremene glazbe prepuna je takvih primjera, a trend koketiranja punka, hardcorea i jazza traje i danas s grupama poput Ceramic Dog Marca Ribota koji je na Jazzbini gostovao u tri navrata. Na neki je način The Messthetics dio te tradicije. No, kako pokazuje njihova suradnja s newyorkškim saksofonistom i skladateljem Jamesom Brandonom Lewisom, to je samo djelić mozaika ove priče.

The Messthetics - estetika nereda

The Messthetics nastavlja tradiciju spajanja i zamagljivanja različitih spomenutih žanrova. Dvije trećine trija – Joe Lally i Brendan Canty – dolazi iz iznimno utjecajne posthardcore grupe Fugazi. U doba kada je hardcore punk bio norma, Fugazi je imao hrabrosti odstupiti od tog pristupa i u svoju glazbu uključiti elemente funka, reggaea, duba i drugih stilova. Time su proširili opseg svoje glazbe, privukavši cijelu jednu novu generaciju svome radu.

Nakon 2003., kada Fugazi prestaje s radom, Joe Lally se iz Rima, u kojem se privremeno nastanio, vraća na “mjesto zločina” u Washington D.C. gdje s Cantyjem započinje raditi na novom zvuku. Ubrzo im se pridružuje i Pirog te 2016. godine nastaju The Messthetics. U međuvremenu je Lally radio na solo projektima, svirao je turneju s kultnim Melvinsima i talijanskom grupom Zu, a negdje nakon pokretanja The Messtheticsa s osnivačem Fugazija Ianom MacKayem osniva i grupu Coriky.

Nakon Fugazi ere bubnjar Brendan Canty posvetio se filmskoj dokumentaristici snimajući, producirajući i stvarajući filmsku glazbu i dokumentarne filmove.

Anthony Pirog, treći član The Messtheticsa, gitaristički je mag iz Washington D.C-a. Stilski gledano onje “svejed” – jednako je sklon jazzu, postrocku, eksperimentalnoj buci i improvizaciji. Kao vođa ili član drugih sastava svirao je s Johnom Fruscianteom iz RHCP Michaelom Formanekom i Chesom Smithom (obojica svirali na Jazzbini) te čelisticom Janel Leppin, spomenimo samo neke.

Prvi album benda, nazvan jednostavno The Messthetics, objavljen je 2018. godine pod etiketom Discord Recordsa. Snimljen je uživo u Cantyjevoj prostoriji za probe. Neke od recenzija ističu da ovaj “moćni trio više cijeni jednostavnost i emocionalnu dubinu od tehničke virtuoznosti i strukturalne složenosti” te da je ovo bend “...koji utišava buku vanjskog svijeta stvarajući vlastitu. No, unatoč prisutnoj gitarskoj i ritmičkoj žestini, The Messthetics isporučuje i prekrasno meditativne trenutke”. (Stuart Berman, Pitchfork)

Njihov drugi album, Anthropocosmic Nest, objavljen 2019. također pod etiketom bivšeg fugazijevca Iana MacKayea, dolazi nakon velike turneje na kojoj su odsvirali više od 200 koncerata. U recenzijama se navodi da album "pomiče granice trija u svim smjerovima” (Mark Deming, All Music), “pronalazi nove načine spajanja tvrdog rocka s nekonvencionalnim pristupom jazz gitari" kojim “grupa učvršćuje svoj identitet. Iako prošlost svakog člana ostaje značajan dio konteksta trija, The Messthetics postaju entitet jedinstven za sebe". (Justin Cober-Lake, Spectrum Culture)

The Messthetics and James Brandon Lewis -novi estetski neredi

Velike promjene u radu The Messtheticsa događaju se postupnim uplivom zvuka saksofona Jamesa Brandona Lewisa. James Brandon Lewis je newyorkški tenor saksofonist, “jedan od najsnažnijih zvukova u današnjem jazzu" (The Guardian) s nevjerojatnom "sklonošću prema neograničenom istraživanju" (Pitchfork). James Brandon Lewis je već godinama u samom vrhu DownBeat liste najboljih jazz glazbenika u mnogim kategorijama, a 2024. je proglašen najboljim u kategoriji Rising Star za jazz umjetnika godine i jazz skladatelja godine, a njegov Red Lilly Quintet je s albumom For Mahalia, With Love među prva tri najbolja jazz albuma. U Downbeat magazinu su prigodno napisali: "James Brandon Lewis ne bira lakši put. Nakon što je stvorio jedinstven zvuk na tenor saksofonu, mogao je jednostavno osmisliti okruženja koja ističu njegov snažan ton. Umjesto toga svoju je glazbu ukorijenio u istraživanja izvan njega." Njegov upravo objavljen 16. album, Apple Cores, dodatno učvršćuje Lewisa kao jednog od najprovokativnijih i najplodnijih muzičkih glasova svoje generacije. Album dolazi nakon njegovog proboja s Jesup Wagon (2021), koji je JazzTimes proglasio „Albumom godine“ – sanjivog mozaika gospela, folk-bluesa i prodornih limenih orkestara – kao i Eye Of I (2023), njegovog radosnog i istraživačkog debija za izdavačku kuću ANTI-. Upravo na tom albumu započinje i diskografska suradnja sa The Messthetics i to u skladbi Fear Not.

Prvi susret The Messtheticsa i Jamesa Brandona Lewisa dogodio se kad im se 2019. godine Lewis pridružio na jednom koncertu u New Yorku. Iako je već tada bilo jasno da se dogodila nevjerojatna sinergija, kroničari bilježe da se put bez povratka zbio 2021. na koncertu u njujorškom klubu Bell House kada se izvodeći energičnu riff skladbu “Serpent Tongue” The Messtheticsima opet pridružio Lewis.

Bio je to početak stalne suradnje koja je prvo rezultirala gostovanjem The Messtheticsa na Lewisovom albumu Eye of I (Anti-, 2023.) u skladbi Fear Not da bi uslijedila njihova prva dugosvirajuća studijska ploča nazvana The Messthetics & James Brandon Lewis (Impuls! Records, 2024.).

Video: James Brandin Lewis - "Fear Not" sa albuma Eye of I (Anti-, 2023.). Prva studijska suradnja J.B. Lewisa i The Messtheticsa.

Format cijelog albuma omogućuje njihovim širokim interesima da se u potpunosti izraze. Skladbe s tog albuma pune su čvrstih ritmičkih struktura, zaraznih gitarskih rifova koji stvaraju zbunjujuće blistav ugođaj. S druge strane, skladbe postaju sve teže i oštrije prije nego što eruptiraju u vatreni saksofonski solo. Nalazimo tu skladbe temeljene na dub grooveu, ali i one oslonjene na blues s prizvukom countryja u stilu Billa Frisella, neprestano se njišući između tamnih i svijetlih tonova.

The Messthetics i James Brandon Lewis – nadamo se prvi od mnogih albuma ove proširene grupe – predstavljaju nevjerojatnu komunikaciju koja se može dogoditi samo među umjetnicima visoke intenzivnosti i otvorenog uma. Rezultat toga su nastupi uživo koji često predstavljaju intrigantne kreativne paradokse. Glazba je iznenađujuće pristupačna s pamtljivim melodijama, a istovremeno se obilato oslanja na slobodnu improvizaciju. Grooveovi tjeraju na ples, ali su istovremeno kompleksni i zahtijevaju otvoren um i dušu za potpuno razumijevanje.

Jazzbina se održava pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija RH. Grada Pule, Zaklade Kultura Nova, sponzorstvom Arena Hospitality Group, uz parterstvo sa Dvevnim boravkom Rojca, Radio Rojcem i Radio na ledu.

Podijeli događaj:

Što je Naknada za izdavanje ulaznice?

Naknada za izdavanje ulaznice pokriva jedan dio troška koji Entrio ima kako bi, kao posrednik u prodaji ulaznica, na brz i siguran način obradio transakciju, izdao ulaznicu i omogućio ti uživanje na događaju.

Naknadu Entrio naplaćuje po svakoj kupljenoj ulaznici, za sve načine plaćanja na internetu i na prodajnim mjestima, a ona među ostalim pokriva trošak Entrio korisničke podrške, održavanja serverskog sustava, administrativnih poslova i ostalih troškova vezanih uz izdavanje ulaznice.

Visina naknade ponekad može ovisiti i o Entriovom komercijalnom dogovoru s Organizatorom događaja.

Naknada za izdavanje ulaznice je nepovratna naknada.

Neispravan promo kod

Molimo probaj ponovno za 15 minuta ukoliko si siguran/a da je promo kod valjan - moguće da ga je sustav privremeno rezervirao u tvom prethodnom pokušaju

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili tvoje korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potraži u Korištenje kolačića (cookies).

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možeš mijenjanjem postavki u svom browseru.

  • Analitički kolačići pomažu nam unaprijediti web-stranicu prikupljanjem i analizom podataka o njezinu korištenju.

  • Marketinške kolačiće koristimo radi povećanja relevantnosti oglasa koje primaš.