Kako je izgledala najveća prodaja ulaznica u povijesti Hrvatske

28. travnja, 2025.
Fotografija Entrio ulaznica na koncertu

Petak koji ćemo pamtiti. Dan kada je započeta najveća prodaja ulaznica u povijesti – i Hrvatske, a bome i svijeta kada je u pitanju samo jedan koncert jednog izvođača. Nećemo …

Vrijeme čitanja: 8 minuta

Petak koji ćemo pamtiti. Dan kada je započeta najveća prodaja ulaznica u povijesti – i Hrvatske, a bome i svijeta kada je u pitanju samo jedan koncert jednog izvođača. Nećemo pamtiti samo zbog rušenja rekorda prodaje ulaznica u Hrvatskoj, već i po tome kako je izgledala priprema, izvedba i real-time upravljanje sustavom dok se gotovo cijela nacija istovremeno pokušavala dokopati ulaznice za koncert Marka Perkovića Thompsona na Hipodromu. Ovo je priča iz prve ruke – kako je izgledao jedan od najintenzivnijih dana u povijesti ticketinga na ovim prostorima.

Brza priprema, dinamična egzekucija

Planiranje konkretne prodaje započelo je otprilike mjesec i pol dana prije same prodaje. Nije bilo puno vremena, a brojke koje smo iskopali ili prognozirali tijekom priprema nisu ni izdaleka sugerirale stvarni interes. Interni tim je očekivao brda, a dogodile su se planine – nagađala se prodaja do 100 tisuća ulaznica. Stvaran broj prodanih ulaznica rasprodanog koncerta? Gotovo pet puta više.

Prve interne brojke bile su ‘konzervativne’, a u uredu se polušaljivo vrtjela mantra ‘da ne pretjeramo s prognozama, da ne ureknemo’.

U pripremi i izvedbi sudjelovali su svi Entrio timovi – od developmenta do customer supporta.

Project management je koordinirao sve zadatke i radio prilagodbe u hodu. A customer support? Otkad je u javnosti buknula vijest o koncertu Marka Perkovića Thompsona na Hipodromu, upiti nisu prestali stizati u naš inbox. Mjesečni prosjek odgovorenih upita je oko tisuću dok je samo za ovaj koncert stiglo preko 7 tisuća upita. A doseg na društvenim mrežama iz naše marketing radionice u prvom vikendu? Više od 3.8 milijuna prikaza, gotovo 2 milijuna korisnika i preko 16 tisuća interakcija.

To je bio samo uvod u čitav niz medijskih aktivnosti nakon vikenda, kada je ovaj uspjeh postao fokus svih medija – od internetskih portala do televizijskih postaja.

Development & IT su već mjesecima pripremali sustav poučeni prošlogodišnjim iskustvima prodaje ulaznica za koncerte istog izvođača u Imotskom i Dugopolju.

Do zadnjeg trenutka mijenjali su se prikazi, rasporedi i karte lokacije – sve kako bi posjetitelji imali točan dojam gdje sjede, kako izgleda lokacija te kako se ponašati u trenutku kupovine.

Tehničke pripreme: Dev perspektiva

U posljednjih devet mjeseci, Entrio je modernizirao infrastrukturu kako bi bio spreman na ovakve situacije. Migracija s virtualnih servera na moderne cloud servise omogućila je dodavanje kapaciteta bez prekida rada.

Sustav se danas oslanja na serverless arhitekturu gdje god je to smisleno i moguće. Tijekom konkretnih priprema za Hipodrom koje su trajale otprilike dva mjeseca, provedeni su load testovi koji su simulirali desetke milijuna transakcija – testirajući limite svakog sloja sustava.

“Na testovima smo ‘prodavali’ više ulaznica nego što postoji Hrvata. I sve se vrtilo na stagingu.”

Jedan od ključnih koraka bio je razbijanje dotadašnjeg monolita: sustav se segmentirao na manje servise koji se mogu zasebno skalirati i nadzirati. Uz to, implementirana je virtualna čekaonica, poznata iz prethodnih iskustava, koja je omogućila fer i stabilan dotok korisnika u trenucima najvećeg opterećenja.

Dan prodaje – što se događalo u real-time ratnoj sobi

Došao je dan prodaje. Već smo isprintali obavijest koju smo zalijepili na vrata. “Na lokaciji ureda ne prodajemo ulaznice.” To nije spriječilo desetak fanova da nam kroz dan pozvone na vrata. Mirno smo ih uputili na najbliže prodajno mjesto. 

Najveća prodaja ulaznica nije mogla proći bez kupaca na našim vratima kojima nismo mogli prodati ulaznicu pa je bila potrebna obavijest
Obavijest je bila nužna, ali nije puno pomogla

A što radimo na adresi ureda? Prodajemo ulaznice! Ali na znatno većoj skali. Omogućili smo zainteresiranima iz cijelog svijeta da osiguraju ulaz na najveći koncert godine. Desetljeća.

U uredu su bili svi – development, DevOps, podrška, menadžment – uključujući i članove iz drugih gradova i država. Na velikim ekranima pratili su se dashboardi u realnom vremenu: performanse sustava, prodaja, opterećenje, broj prodanih ulaznica, greške.

Iako smo naveli svuda da prodaja kreće tek u podne, već u 9 ujutro smo imali četiri puta više posjetitelja nego ostalim danima u “peaku”.

U jednom trenutku Cloudflare je detektirao 1.2 milijuna uređaja koji pokušavaju pristupiti sustavu. Ljudi su imali otvorene laptope, više mobitela, tablete – sve kako bi došli do ulaznica. Sustav je servisirao 80 puta više zahtjeva u sekundi nego inače.

Naš infrastrukturni savjetnik Luka Kladarić je u razgovoru za Netokraciju dao odličan opis situacije.

Na Facebooku su objavljivane slike gdje ljudi imaju otvoren laptop i 4 mobitela u čekaonici. To je ogromno opterećenje, i u tom trenutku što sustav lošije radi to su kupci nervozniji i zauzvrat stvaraju još veći pritisak, posuđuju se mobiteli, tableti, samo da uđu u čekaonicu.

Entrio u tim trenucima, čekaonici unatoč, servira 80 puta više upita po sekundi nego što je uobičajen promet na Entriju. I takvo opterećenje nije posustalo satima.

Važan faktor na dan prodaje bila je i suradnja s organizatorima koncerta, koji, osim što su pokazali strpljenje i razumijevanje za tehničke izazove, imaju i vlastitu developersku pozadinu.

To je olakšalo komunikaciju na dubljoj razini, nismo trebali prevoditelja između tehničkog i poslovnog svijeta. Organizatori su bili svjesni što znači load test, što je bottleneck, kako se ponaša sustav pod opterećenjem. Zahvaljujući toj razini razumijevanja, zajedno smo donosili brze odluke i koordinirali prioritete bez frustracija ili nerealnih očekivanja. Svi smo bili u istom brodu i svima je bilo jasno – interes je nadmašio sva očekivanja.

Uz tehničku stranu, nije smjela izostati ni komunikacijska. O izazovima smo izvještavali u real-timeu na društvenim mrežama.

A ostali?

Najveća prodaja ulaznica za jedan koncert nije jedino što se odvijalo tog dana u Entriju. S obzirom na to da je bio petak, istog dana je pristup sustavu bio otežan i drugim organizatorima koji su imali događaje toga vikenda. Tu večer je Bijelo dugme sviralo u rasprodanoj Areni te je skeniranje ulaznica moralo funkcionirati. Čitav niz događaja je bio tog vikenda, a poznato je da prodaja naglo skoči dan do dva prije samog eventa.

Sustav nije mogao “odmarati” ni na minutu, a zbog ekstremnog interesa za Hipodrom, i performanse ostalih procesa su bile pod pritiskom, što je otežalo posao i drugim organizatorima. Ipak, uz transparentnu komunikaciju i razumijevanje s njihove strane, uspješno su se izbjegli veći problemi. 

A u svijetu?

Isti vikend, i div poput Ticketmastera osjetio je posljedice prevelikog interesa – prilikom prodaje ulaznica za koncerte Lady Gage u Ujedinjenom Kraljevstvu, platforma se borila s ogromnim redovima, povremenim padovima i nezadovoljstvom kupaca koji su ostali bez ulaznica.

Jasan je to pokazatelj da izazovi masovne prodaje nisu stvar lokalnih ograničenja, već globalne realnosti u kojoj je ključno imati ne samo skalabilnu infrastrukturu, već i komunikaciju, transparentnost i sposobnost da se reagira u stvarnom vremenu.

Lekcije i prilagodbe za novi datum prodaje

Nakon prvog dana prodaje, analizirani su svi logovi i metrike. Uvedene su dodatne optimizacije za drugi val prodaje – uključujući nove izolirane servise za prodajna mjesta i bržu detekciju sporih upita. Novi datum prodaje dodatnih ulaznica je zakazan za četvrtak, 3. travnja. Rezultat toga dana? Drugi dan prodaje prošao je s 25% više uspješno obrađenih transakcija i znatno manje problema.

Na novi datum prodaje, unaprijed smo u tekst čekaonice uključili odgovore na najčešća pitanja korisnika – poput ograničenja broja ulaznica, načina isporuke i načina plaćanja – kako bismo smanjili pritisak na korisničku podršku i istovremeno umirili kupce u ključnim trenucima.

Najveći izazov smo detektirali – i mi i kupci

Najveći izazov nije bio prodati rekordan broj ulaznica. Najveći izazov bio je prodati ih u isto vrijeme, kad deseci tisuća ljudi vjeruju da imaju samo jednu jedinu šansu da dođu do svojih ulaznica.

“Kupci su od straha refreshali stranicu i umnožavali promet – sve više uređaja, sve više kaosa.”

I ulaznice su se prodale.

Nije sve prošlo glatko. Sustav je taj dan bio usporen, a u nekoliko navrata i nedostupan. Tehnički izazovi su se pojavljivali, a vrhunski tim ih je rješavao. Uz strpljenje kupaca, organizatora i naših prodajnih mjesta smo uspješno došli do rekorda i dokazali da smo vodeći ticketing u ovom dijelu Europe.

Što je bilo presudno za ovakav uspjeh?

Osim tehničke pripreme, ključna je bila organizacijska improvizacija i tim koji zna kada treba improvizirati, a kada ostati miran.

Također, važan faktor je i sam izvođač – u ovom slučaju Thompson, čiji je trenutni društveni značaj proizveo interes koji nadilazi klasične parametre prodaje.

“Samo za usporedbu, da se dobije slika širine ovog uspjeha – u jednom satu se prodavalo po 50 tisuća ulaznica. To su praktički tri Arene Zagreb, to je količina za jedan ozbiljan stadion koji je svake godine u Ligi prvaka.”

Što sada kada je iza nas najveća prodaja ulaznica u povijesti?

Ovo nije bio samo još jedan događaj. Ovo se neće ponoviti. Prodaja koju je teško usporediti s ičim do sada. Ne po broju ulaznica, već po intenzitetu, pritisku i kompleksnosti.

Snimka zaslona događaja Marko Perković Thompson na Hipodromu - najveća prodaja ulaznica uspješno privedena kraju
Rekordna prodaja ulaznica koja će se teško ikada igdje ponoviti

Za organizatore, medije i industriju – važno je razumjeti da ovakvi događaji nisu samo pitanje kapaciteta, već i mentalne pripreme, tehničke fleksibilnosti i operativne spremnosti. U tome se krije razlika između uspjeha i kaosa. U prolazu smo kolegu, voditelja ovog projekta Timoteja Perčiča pitali kako će ova najveća prodaja ulaznica utjecati na doživljaj ostalih koncerata, hoće li sada svaki koncert nakon ovog izgledati maleno?

Naravno da se šalimo s tim, makar ono… recimo, startali smo s prodajom jednog velikog eventa prošli tjedan, gdje je event u 24 sata prodao više tisuća ulaznica. Sad nam to možda izgleda malo, ali to je ogroman uspjeh. Ogroman je uspjeh prodat u manje od 24 sata nekoliko tisuća ulaznica.

Nakon ovakvih uspjeha, perspektiva se sigurno promijeni, ali respekt i količina pažnje prema svakom eventu ostaje ista – od najmanjih do najvećih.

Piše: Franjo Opačak

event-industrija
ulaznice
Podijeli: Kopirano

Nastavi čitati

Žao nam je, nema pronađenih rezultata.