CIRKOBALKANA 11;MONODISCIPL: Nikolina Komljenović (HR): #Kralježnica

CIRKOBALKANA 11;MONODISCIPL: Nikolina Komljenović (HR): #Kralježnica

location-iconPogon Jedinstvo, Velika dvorana, Zagreb

O događaju

Kupi karte odnosno ulaznice za CIRKOBALKANA 11;MONODISCIPL: Nikolina Komljenović (HR): #Kralježnica, 15.06.2023. u Pogon Jedinstvo, Velika dvorana, Zagreb

Žensko tijelo na pozornici – moje tijelo – izvodi naizgled jednostavne radnje koje su za to specifično tijelo izrazito bolne. Fokus je na mogućnostima i granicama bola u tijelu.

Svoje sam tijelo postavila kao objekt u prostor. Rastavljajući dijelove tijela u pokretu i istražujući ih pojedinačno, tragam za svojim specifičnim mogućnostima i granica boli. Svaki dio tijela najprije tretiram kao jedan sloj, a zatim slojeve spajam rekonstruirajući cjelinu ljudskog, mog tijela što otvara nove mogućnosti kretanja. Kroz objektivizaciju i rastavljanje svojeg tijela na dijelove, tražim sintetski put do
subjekta - mene. Počinjem od mehaničkog gibanja tijela-objekta, prema individualnoj subjektivnosti mog tijela. Subjekt komunicira kroz svaki pojedini sloj s publikom, zvukom, svjetlom, prostorom ... Svi dijelovi su uključeni u sintezu.

Tema predstave jest tijelo. Već dugi niz godina bavim se totalnim kazalištem tijela, prisutnošću i multipliciranjem intro(impro)spekcija. Kreiram prostorno-vremenske događaje kojima tvorim vlastiti jezik samim procesom i načinom izvedbe. Zanima me razvijanje nematričnog sustava u kojem izvođač izvršava radnju ili čin koji nije opterećen jasnim i logičkim, simboličkim ili fikcionalnim značenjem.

Svjetlo i zvuk nisu podređeni koreografiji već paralelno postoje i razotkrivaju svoje mogućnosti. U suradnji s dizajnerom svjetla Marinom Frankolom i Miodragom Gladovićem, majstorom zvuka, zajedno smo kreirali performativan sadržaj pred gledateljima. Marino koristi software koji vrši konverziju audio signala u svjetlosne impulse, dok Mijo koristi audio zapis i mikrofon koji bilježi informacije mog krvotoka, kretan-
ja plućnih kontejnera, rastezanja kože kroz frekvencije prostora u kojem se nalazimo.

Koreografija i izvedba: Nikolina Komljenović / Marijana Radović / Sahara Surogat / Zuni / Vesna Pondel-
jak

Asistentica: Sanja Gergorić / Sanja Kraljica
Dramaturgija: Tena Bošnjaković
Glazba: Mijo Gladović /Jomi Ajjomi
Dizajn svjetla: Marino Frankola
Scenografija i kostimografija: Marino Frankola i Nikolina Komljenović
Maskerka: Maja Prebeg

Produkcija: Nikolina Komljenović
Koprodukcija: ekscena, Wiesen 55 e.V organization Berlin, Hrvatski institut za pokret i ples, DZIU Medika i
Pučko otvoreno učilište Zagreb, Ministarstvo kulture RH i grad Zagreb

Nikolina Komljenović je magistrica povijesti umjetnosti i komparativne književnosti. Profesionalna je suvremena plesačica, koreografkinja, zračna umjetnica, pedagoginja i producentica udruge Ekscena. Članica je upravnog odbora Udruge plesnih umjetnika Hrvatske i članica Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.

 

Iz medija:

..iznimno zanimljiv rad Objekt u Subjekt prelazi #kralježnica.. Meni je sjajno kako to svoje tijelo polako i
minuciozno otkrivaš, pokrećeš, savladavaš artikulaciju, pa prostor u širinu i konačno u visinu: ta famozna
vertikala (između zemlje i neba) koju ti na trenutak, uz veliku vještinu i koncentraciju osvajaš svakako nosi
svoju jaku simboliku... Maja Đurinović, PLESNA SCENA.hr


.. .Predstava je dosljedna u svojoj vizualnoj čistoći.. Kraj predstave sadrži poslasticu za gledatelje.. tanke
prozirne plastične niti koje poput slapa padaju u sredini pozornice a kretnje (po nitima, akrobacije u
zraku) ne odskaču od pročišćene funkcionalnosti. Pod snopovima briljantno oblikovanog svjetla Marina
Frankole.. Jasna Čižmek Tarbuk, PLESNA SCENA.hr


..U izvedbi se Nikolina kreće prema gore po plastičnim nitima, što je novitet u umjetnosti novog cirkusa
te je ujedno prva izvođačica zračnih akrobacija na ovom materijalu u svijetu.. Mirka Majoli, časopis Vita.


OBJEKT U SUBJEKT PRELAZI # KRALJEŽNICA trailer from Nikolina Komljenović on Vimeo.

Podijeli događaj: